Autor |
Wiadomość |
piotrek164
Dyskutant
Dołączył: 11 Lis 2007
Posty: 231
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Radom
|
Wysłany: Czw 17:31, 15 Sty 2009 Temat postu: czujniki doładowania i podciśnienia |
|
|
Sprawa jest taka
Ciśnienie doładowania jakieś zawsze jest..... Tam gdzie jest turbina powinno być, na 100% jeżeli mamy fabryczny zegar np. w 164TD to Oki a jak nie mamy to domowym sposobem możemy go zrobić w tym celu należy się udać do
1
np. firmy Poldom i złożyć specjalne zamówienie na czujnik ciśnienia o średnicy 4 centymetrów (obudowa) i wyskalowany do 2 ATM PRODUCENT KFM czas oczekiwania ok 1 mieś może szybciej (ja tyle czekałem)
2
nabyć przewód ciśnieniowy najlepiej gumowy z zbrojeniem ok 2, 5m o przekroju ok 4mm + złączka do zegara plus trójnik (gdzie nabyć nie wiem ja miałem na składzie) najlepiej tam gdzie sprzedają pneumatykę
3
W naszym aucie JTD tylko ze zmienną geometrią łopatek zdejmujemy wężyk od siłownika pneumatycznego zmiennej geometrii wkładamy w ten wężyk trójnik na jeden króciec nakładamy ok 15 cm wężyka ciśnieniowego i podłączmy do turbiny. Następnie podłączmy długi kawałek przewodu ciśnieniowego prowadząc go z dala od kolektora wydechowego pod osłoną węża interkulera prawego górnego rogu komory silnika wyjmujemy wkładkę piankową i przeprowadzamy tamtędy wężyk zdejmujemy uszczelkę drzwi i nacinamy wargę blaszaną karoserii tak, aby zmieścił się tam przewód ciśnieniowy zabezpiecza się to farbą antykorozyjną, pod wyprowadzony przewód podpinamy zegar i montujemy w dowolnie wybranej formie i obudowie
4
Cieszymy się z własnoręcznie wykonanej roboty i obserwujemy jak wychyla się wskazówka................
Wartości doładowania w innym temacie.......
5
Z silnikami TS montaż jest podobny z tym, że wpinamy się w jakikolwiek wężyk wychodzący z kolektora ssącego montujemy zegar mierzący podciśnienie, czyli pokaże nam ekonomiczną jazdę.......Przy niskich wskazaniach......
Pozdrawiam A.Słodowy
(to taki żart dla niezorientowanych)
w/w patent działa, widziałem (phantom71)
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany: Czw 20:58, 15 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
O złączkę i trójnik można zapytać w sklepach z częściami do ciężarówek
|
|
Powrót do góry |
|
|
piotrek164
Dyskutant
Dołączył: 11 Lis 2007
Posty: 231
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Radom
|
Wysłany: Czw 21:04, 15 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Negro napisał: | O złączkę i trójnik można zapytać w sklepach z częściami do ciężarówek |
Tylko czy będzie taki malutki bo tu chodzi o średnice podobną jak w spryskiwaczu tylko jeszcze 2 atm musi wytrzymać
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Czw 21:24, 15 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Zależy jaki maja asortyment, ewentuelo można zapytać w art-polu na ul warszawskiej
|
|
Powrót do góry |
|
|
|