Autor |
Wiadomość |
zbig
Stary wyjadacz alfaholik
Dołączył: 23 Cze 2008
Posty: 1400
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Radom Płeć:
|
Wysłany: Wto 12:03, 11 Lis 2008 Temat postu: polerowanie felg na lustro, dalsze modyfikacje GTv |
|
|
Witam, wczoraj kupilem moje ulubione oryginalne felgi. Mam zamiar je odnowic, poniewaz dalem grosze, nie sa w najlepszym stanie. Juz wczoraj z zaciekawieniem siadłem przed kompa i szukałem info odnosnie spolerowania felg. Jest to proces mega praco i czaso chłonny. Natomiast koszty sa niemal zerowe . Malowanie felg na oryginalny lub podebrany kolor to ok 100zł - farba, utwardzacz, lakier. Natomiast koszt spolerowania to ok 12zł za zmywacz farby i lakieru kilka złotych za papier scierny róznej gradacji oraz filce na wiertarke i pasta polerska tubka ok 5zł. wszystko zamknie sie w granicy 50zł.
Jest jednak jeden problem, po wypolerowaniu powierzchnia alufelg staje sie tak gładka ze nie przywiera do niej bezbarwny lakier. A nie chce mi sie co tydzien ich dopieszczac. Oczywiscie felgi na aucie beda jezdzily jedynie latem. Na ta chwile to najwiekszy problem, bo jestem w 95% zdecydowany na polerke wlasnymi ,,ręcyma"
Wiec pytam Was co sadzicie na ten temat, ewentulanie podzielcie sie ze mna spostrzezeniami. Wiem za Daniel takie felgi ma i moze Ty kolego wiesz jak technologicznie ten proces wyglada?.
P.S najwazniejsze!! wszystkie czynnosci bede robil sam.
I tu nie porywam sie z motyka na słońce. Jutro sobie podjade do goscia co robi to na duza skale moze od niego czegos sie dowiem.
Oczywscie zapraszam do pomocy!!
Jeżeli będziecie chcieli mogę opisywac na forum, dzien po dniu mojej pracy.
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez zbig dnia Pią 17:48, 28 Lis 2008, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany: Wto 12:32, 11 Lis 2008 Temat postu: |
|
|
mackiek ostry z nag zajmuje sie polerka a co do samej felgi to musisz sie wstrzymac od uzywania aktywnej piany bo zniszczysz lustro
|
|
Powrót do góry |
|
|
J0k3R
Administrator
Dołączył: 22 Kwi 2008
Posty: 1744
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Radom Płeć:
|
Wysłany: Wto 21:06, 11 Lis 2008 Temat postu: |
|
|
To dobry patent jak ci sie uda to mi przepustnice wypolerujeszc tak:
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez J0k3R dnia Wto 21:15, 11 Lis 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
zbig
Stary wyjadacz alfaholik
Dołączył: 23 Cze 2008
Posty: 1400
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Radom Płeć:
|
Wysłany: Wto 21:28, 11 Lis 2008 Temat postu: |
|
|
Lukasik napisał: | mackiek ostry z nag zajmuje sie polerka a co do samej felgi to musisz sie wstrzymac od uzywania aktywnej piany bo zniszczysz lustro |
O to chodzi ze bede chciał sie dowiedziec jak je pomalowac lakierem bezbarwnym zebym nie musiał co tydzien ich odnawiac...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
zbig
Stary wyjadacz alfaholik
Dołączył: 23 Cze 2008
Posty: 1400
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Radom Płeć:
|
Wysłany: Wto 21:30, 11 Lis 2008 Temat postu: |
|
|
J0k3R napisał: | To dobry patent jak ci sie uda to mi przepustnice wypolerujeszc tak:
[link widoczny dla zalogowanych]
|
Dla mnie to bez sensu polerowanie nie widocznego miejsca, po drugie wydaje mi sie że nie gra to wielkiej roli jesli chodzi o przpelyw powietrza ewentualnie trudniejsze osadzanie sie kurzu itd. Pozatym wydaje mi sie to tuning na rowno z planowaniem głowicy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
cArol
Gaduła
Dołączył: 03 Paź 2008
Posty: 316
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Radom Płeć:
|
Wysłany: Wto 22:46, 11 Lis 2008 Temat postu: |
|
|
To bardzo dobry pomysł z tą polerką.
Ale do - "po wypolerowaniu powierzchnia alufelg staje się tak gładka ze nie przywiera do niej bezbarwny lakier" - tego stwierdzenia nie mogę się zgodzić.
(nie sądzę że by np.szyba była mniej gładka od polerowanej felgi a jednak szybę da się pomalować)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
J0k3R
Administrator
Dołączył: 22 Kwi 2008
Posty: 1744
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Radom Płeć:
|
Wysłany: Wto 22:49, 11 Lis 2008 Temat postu: |
|
|
No fakt takie polerowanie może nie mieć sensu ale planowanie głowicy to zupełnie co innego
Zbig ty czyściłeś przepustnice swoja
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
zbig
Stary wyjadacz alfaholik
Dołączył: 23 Cze 2008
Posty: 1400
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Radom Płeć:
|
Wysłany: Śro 9:59, 12 Lis 2008 Temat postu: |
|
|
J0k3R napisał: | No fakt takie polerowanie może nie mieć sensu ale planowanie głowicy to zupełnie co innego
Zbig ty czyściłeś przepustnice swoja |
,,czyscilem" szmata na srubkrocie i palcami oczywiscie nawet jej nie wyjmowałem. hehe
Co do planowania głowicy i pojawienia sie po tym fakcie 20 koni jestem troche nieprzekonany. Wrecz pomysł mnie rozsmiesza, dlaczego to sie tak przyjeło? bo ten tuning kosztuje: demontaz zaleznosci od auta 100zł w gore planowanie ok.50zł i uszczelke od 50ZŁ w gorę... A daje tyle koni bo głowica splanowana jest o 0.2 mm
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez zbig dnia Śro 10:06, 12 Lis 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
J0k3R
Administrator
Dołączył: 22 Kwi 2008
Posty: 1744
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Radom Płeć:
|
Wysłany: Śro 10:05, 12 Lis 2008 Temat postu: |
|
|
Nie no tyle koni to na bank nie dojdzie
Ale jezeli ktos jest maniakiem to cos to poprawi
Kiedy zaczynasz polerowac felgi ??[/code]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
zbig
Stary wyjadacz alfaholik
Dołączył: 23 Cze 2008
Posty: 1400
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Radom Płeć:
|
Wysłany: Śro 10:09, 12 Lis 2008 Temat postu: |
|
|
cArol napisał: | To bardzo dobry pomysł z tą polerką.
Ale do - "po wypolerowaniu powierzchnia alufelg staje się tak gładka ze nie przywiera do niej bezbarwny lakier" - tego stwierdzenia nie mogę się zgodzić.
(nie sądzę że by np.szyba była mniej gładka od polerowanej felgi a jednak szybę da się pomalować) |
Niestety przegladalem sporo temtów na roznych forach i wiele osob potwierdza to ze lakier po kilku dniach odchodzi.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
zbig
Stary wyjadacz alfaholik
Dołączył: 23 Cze 2008
Posty: 1400
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Radom Płeć:
|
Wysłany: Śro 10:11, 12 Lis 2008 Temat postu: |
|
|
J0k3R napisał: | Nie no tyle koni to na bank nie dojdzie
Ale jezeli ktos jest maniakiem to cos to poprawi
Kiedy zaczynasz polerowac felgi ??[/code] |
Polerowac zaczynam juz na dniach. kupie specyfik do usuwania lakieru i farby i zaczynam nawet jutro. nastepnie pojade tam do zakładu kolo komfortu i lukne czy fele nie wymagaja prostowania. No i pozniej biore sie za tarcie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
alex
Stary wyjadacz alfaholik
Dołączył: 11 Lis 2007
Posty: 929
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Radom Płeć:
|
Wysłany: Śro 20:36, 12 Lis 2008 Temat postu: |
|
|
jak chciałem polerke strzelić na 17" jeszcze za czasów 145 to troche sie za tym nalatałem i nie wiem dlaczego ale nikt w radomiu nie kryje bezbarwnym spolerowanego aluminium jedynie co jakaś firma w warszawie się tym zajmuje. Jeśli spolerujesz sobie felge baz pokrycia lakierem musisz się liczyć że co chwila będziesz musiał ją dopieszczać tylko złapiesz jakiejś wody czy pyłu z klocków. No i jeszcze jedna ciekawostka żaden zakład nie dawał gwarancji na usługę polerowania na dłużej niż 1 rok a to dlatego że po około roku przy normalnym użytkowaniu aluminium może zacząć się utleniać a jak to wygląda to każdy chyba wie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
zbig
Stary wyjadacz alfaholik
Dołączył: 23 Cze 2008
Posty: 1400
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Radom Płeć:
|
Wysłany: Śro 21:51, 12 Lis 2008 Temat postu: |
|
|
a no wie wie dlatego dochodze jak to polakierowac Podobno jest cos na zasadzie jakiegos kleju...
Co do samej renowacji:
Mam juz srodek do usuniecia farby i lakieru (,,scensol" chyba) przy uzyciu nasadek drucianych na wiertarke ze wszytskimi felami to dzien, roboty idzie jak splatka.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
cArol
Gaduła
Dołączył: 03 Paź 2008
Posty: 316
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Radom Płeć:
|
Wysłany: Śro 21:58, 12 Lis 2008 Temat postu: |
|
|
Tak jak mówi alexis będzie się utleniać alu. jak nie da się lakierem to trzeba szukać jakiegoś innego czegoś co to zabezpieczy i będzie to miało jakiś wygląd (podejrzewam że coś takiego jest i trzeba to odnaleźć)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
daniell
Administrator
Dołączył: 30 Paź 2007
Posty: 701
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: radom Płeć:
|
Wysłany: Śro 23:25, 12 Lis 2008 Temat postu: |
|
|
zbig z tego co slyszalem to jest specjalny lakier do czystego aluminium ale tego to musisz sie dowiedziec w jakims sklepie z lakierami i farbami samochodowymi
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|