|
|
Autor |
Wiadomość |
piotrek164
Dyskutant
Dołączył: 11 Lis 2007
Posty: 231
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Radom
|
Wysłany: Sob 17:34, 10 Sty 2009 Temat postu: 75 dywagacje na temat...... |
|
|
Żaden model z palety aut w latach 80 nie budził tak nie jednoznacznych opini ,75 jest w prostej lini była rozwinięciem Giuletty przejeła po poprzedniczce układ podwozia z układem tranxsale ,osią de Dion, hamulcami przy skrzyni biegów i rozłożenie masy bliskie 50x50 itp. Była jednak rewolucyjna pod względem stylistyki zadarta ku górze tylna częś nadwożia czarna listwa ozdobna biegnąca prawie w poprzek profilu auta nadawały wrażenie szybkiego sportowego auta a czy takim była? z pewnością tak .Tylko jak i inne auta z tego okresu dotkniete były wadą wykonania ,blachy do konstrukcji nadwożia były sprowadzane z ZSRR (rudy atakuje jak oszalały zbyt duża zawartość siarki) . Podobno o gustach się nie dyskutuje ale stylistycznie auto miało tylu przeciwników co zwolenników , w założeniu śmiały projekt nawet inni producenci zrobili podobne stylistycznie auta patrz BMW z seri popularnie zwanej rekinem uwage zwraca min prawie centralny wydech ,,, ciekawostką prawie w ogule nie ergonomiczną było umieszczenie przełączników przednich szyb nad środkowym lusterkiem wstecznym tam prucz tych klawiszy były klawisze do szyberdachu to akurat normalne ale i do centralnego zamka kuriozum, dzwignia ręcznego o kształcie rączki od walizki( sprzedawcy Renault Megane uważali że jako pierwsi w renówce coś takiego wymyślili). Deska rozdzielcza jest przejżysta i czytelna ma się wrażenie że kierowca jest nia otulony, pozycja za kierownicą "bardzo niska mnie to pasowało" standardowo bardzo bezpośredni układ ierowniczy.Dzwignia zmiany biegów pracuje z opużnieniem uwidaczniało się to z upływem lat ... szybka sportowa zmiana biegów w autach po przejściach kończy się smiercią synchronizatorów.... ale ze względu na lekki nadmiar mocy można było spokojnie z tym żyć i to całkiem szybko hhihiihih .Pod maską kryły się rużne rodzaje motorów 1.6/1.8/2.0 carb 1.6/1.8/2.0 i.e. 2.0TS 2.5/3.0 V6 1.8 turbo/TD osiągi prawie wszytkich były rewelacyjne na uwage zasługują odmiany turbo 1,8 i wszystkie v
. Ciekawy był amerykański epizod AR 75 na rynku amerykańskim nazwano Milano i radziła sobie nieżle w poruwnaniu do innych aut europejskich....auto na rynek amerykański miało inną konstrukcjie systemu wydechowego ostrzejsze normy emisji spalin, oraz zbiornik paliwa umieszczony w bagażniku wyraznie zmniejszający jego pojemność sprowadzający go do pojemności worka na kije golfowe, i zdeżaki dłuższe i szersze miwszczące reflektory obrysowe z kierunkowskazami
konkludując nazwa na rocznice 75 lecia zakładów, doskonale spisywała się w wyścigach min dtm i poprzedzających auto wymagające troskliwej opieki i odpowiedzialnego kierowcy tylny napęd du ża moc zdecydowanie większa niż w BMW nawet z lat 90 . stylistycznie........o tym nierozmawiamy, moje prywatne zdanie to zdecydowanie ostatnia prawdziwa Alfa ,ostatnia w kturej nie maczał palców Fiat (akurat ten mariaż wyszedł alfie na zdrowie... wzrost sprzedaży i utrzymanie produkcji ) ( to temat na inną dyskusje)
CDN.........
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
zbig
Stary wyjadacz alfaholik
Dołączył: 23 Cze 2008
Posty: 1400
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Radom Płeć:
|
Wysłany: Sob 22:53, 10 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Witam Cię Piotrze, dodam ze silnik (nie maczany przez fiata) znajdzie sie w 164 (dodam również ze pierwszy projekt 164 został sprzedany peugotowi - wyszedł model 605:) )
co do 75 - fakt idealne wyważenie układ hamulcowy przy skrzyni z tyłu. Zgodzę się ostatnia prawdziwa AR RWD. Milano zrobiło dosyć dużą furorę na rynku amerykańskim- dlaczego zrezygnowała Alfa z rynku USA? być może główną przyczyną było przejęcie przez Fiata. Do tej pory Alfa 75 jest dosyć powszechnie wykorzystywanym autem do m.in. wyścigów górskich.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
piotrek164
Dyskutant
Dołączył: 11 Lis 2007
Posty: 231
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Radom
|
Wysłany: Nie 9:22, 11 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
co do 164 to projekt jest pinifariny a peugeot powsatał w tym samym biurze i na tym samym biurku z tad podobienstwo.... (podobnie z gugiaro Lancią deltą i polonezem fso złożyło zapotrzebowanie u giugiaro na projekt i dostało do wyboru 2 wybroano większy czyli poldka poruwnać prosze obie sylwetki z początku produkcji) "S.Szlichowski 100 lat polskiej motoryzacji" 164 jest starsza od peugeota..... 164 to pierwsze dziecko sukcesu po połączeniu z fiatem wykorzystała płyte wspulną z cromą sabem9000 i themą z całej grupy odniosłanajwiększy sukces sprzedażowy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
gRed v1.3 // Theme created by Sopel &
Programosy
|