Autor |
Wiadomość |
marcin
Stały bywalec
Dołączył: 09 Lis 2007
Posty: 426
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: prawie radom Płeć:
|
Wysłany: Śro 19:42, 11 Mar 2009 Temat postu: [33] wiosenne porządki |
|
|
a więc wczoraj wymieniony został olej olej castrol10w40 filtr oleju ipowietrza. przy okazji obejrzałem alfe dokładnie. po zdjęciu miski olejowej stwierdziłem że panewy jak i silnik są ok. natomiast muszę wymieniś skrzynie bo trzeszczy i telepie ję ( luz na zębatkach) .
reszta mechaniki jest ok a i z blacharzem mam sprawe zaprawki na wlewie i drzwiach oraz malowania obgadaną.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
alex
Stary wyjadacz alfaholik
Dołączył: 11 Lis 2007
Posty: 929
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Radom Płeć:
|
Wysłany: Śro 21:23, 11 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
no i gitara
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Śro 23:40, 11 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
teraz drobne naprawy i można śmigać ze spokojnym sercem
|
|
Powrót do góry |
|
|
zbig
Stary wyjadacz alfaholik
Dołączył: 23 Cze 2008
Posty: 1400
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Radom Płeć:
|
Wysłany: Czw 10:29, 12 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
Radosław czy Ty miałeś kiedyś niespokojne serce o belle? Jak każde auto może sie rozkrzaczyć w najmniej odpowiednim momencie...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Hollywood
Gaduła
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 369
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Radom Płeć:
|
Wysłany: Pią 8:30, 13 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
U mnie serce też spokojne. Została tylko spraw zmiany opon.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
piotrek164
Dyskutant
Dołączył: 11 Lis 2007
Posty: 231
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Radom
|
Wysłany: Nie 18:46, 15 Mar 2009 Temat postu: Re: [33] wiosenne porządki |
|
|
marcin napisał: | a więc wczoraj wymieniony został olej olej castrol10w40 filtr oleju ipowietrza. przy okazji obejrzałem alfe dokładnie. po zdjęciu miski olejowej stwierdziłem że panewy jak i silnik są ok. natomiast muszę wymieniś skrzynie bo trzeszczy i telepie ję ( luz na zębatkach) .
reszta mechaniki jest ok a i z blacharzem mam sprawe zaprawki na wlewie i drzwiach oraz malowania obgadaną. |
hmmm jak stwierdziłeś że panewki i silnik jest ok sam bym hciał tak umieć zdiagnozować........
co do telepiacej się skrzyni to wymień olej ,możesz wlać troche gęstszy i przechodzi.... ja tak zrobiłem w 2 33 i w 2 164 i do końca ich żywota śmigały......
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
marcin
Stały bywalec
Dołączył: 09 Lis 2007
Posty: 426
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: prawie radom Płeć:
|
Wysłany: Wto 19:04, 17 Mar 2009 Temat postu: Re: [33] wiosenne porządki |
|
|
zasada jest prosta. jeśli widzisz że mimo małego przebiegu olej jest przepracowany tzn. czarny i taki szlamowaty i jest dużo opiłków żelaza to coś nie gra w motorze.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
piotrek164
Dyskutant
Dołączył: 11 Lis 2007
Posty: 231
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Radom
|
Wysłany: Wto 19:54, 17 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
Szacunek dla twojej teori ale zdaje się że teoria budowy i eksploatacji mówi inaczej ale może sie myle.........................
Przepracowany(po 10 tyś każdy jest przepracowany) i czarny ........... czarny staje się po 3000tyś zawsze!(zabiera resztki starego oleju i stopniowo myje trzewia motoru) szczegulnie np w dieslu nawet nowym , jeżeli mówisz o opiłkach to są naturalnym efektem tarcia jeżeli sa grube to coś się rozpadło lub rozpada!!! np łożysko kulkowe lub igiełkowe{ jeżeli coś takiego by miało miejsce to czas pracy motoru to kilka minut!!!!!!!!!}ale niestety w silniku żadnej wspułczesnej Alfy i nietylko(wył. silniki motocyklowe) niema takich łożysk!!!!!! w samym silniku oczywiście , opiłki przyklejają się do korka magnetycznego a tak naprawde to zostają w filtrze!!!!!!!!! bo on od tego jest jeżeli nawet zadziała zawór "sipinon" to raczej zawartość filtra nieznajdziesz w misce osad w misce jest wypadkową czasu eksploatacji i mikrosedynentacj oleju stojącego w silniku głównie są to frakcje ciężkie uwolnione z procesu tarcia i suchego startu
pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
marcin
Stały bywalec
Dołączył: 09 Lis 2007
Posty: 426
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: prawie radom Płeć:
|
Wysłany: Śro 19:23, 18 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
masz racje ale moja teoria też się zawsze sprawdza:)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|