Autor |
Wiadomość |
Orome1
Początkujący
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Radom Płeć:
|
Wysłany: Pią 20:11, 17 Wrz 2010 Temat postu: [164] wymiana sprzęgła |
|
|
szykuje mi się pierwsza poważniejsza naprawa . Chodzi o sprzęgło w164 2.0 TS. mam w związku z tym mam pytanie czy jeśli mam dość dobre pojęcie o mechanice to dam radę sam wymienić , jeśli ktoś z klubowiczów już coś takiego robił to proszę o wskazówki co może mnie zaskoczyć ,czy są potrzebne jakieś nie standardowe narzędzia i ewentualnie instrukcję co i jak po kolei.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
zbig
Stary wyjadacz alfaholik
Dołączył: 23 Cze 2008
Posty: 1400
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Radom Płeć:
|
Wysłany: Pią 21:30, 17 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
no jest tam troszkę zabawy, musisz porozpinać zawieszenie a więc jakiś ściągacz może do sworznia czy końcówki drążka, proponuje zaopatrzyć sie w simering na wał, ja bym wymienił profilaktycznie jak już skrzynia będzie zrzucona a takto chyba nic trudnego jak rozłożysz to w takiej samej kolejności złóż.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
cArol
Gaduła
Dołączył: 03 Paź 2008
Posty: 316
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Radom Płeć:
|
Wysłany: Nie 17:58, 19 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Dasz rade. w warunkach domowych, wszystko na spokojnie, zejdzie dłużej ale będzie zrobione(ale kanał to musi być) Ściągacz możne by się przydał ale bez niego tez sie da rozłączyć zawieszenie.Tak jak Zbig mówi wymienić symering na wale tez tak proponuje zrobić i poza tym jeszcze proponuje zamontować kompletne sprzęgło (łożysko,tarcza,docisk) i mieć spokój. Najwięcej kłopotu może ci sprawić wkładanie skrzyni ,wyjmowanie troszkę lzej idzie(to nie jest reguła) Jak będziesz zdecydowany na wymianę symeringu dobrze jest zaopatrzyć sie w dobre nasadki i jakies ramie 50cm do odkręcenia i przykręcenia koła zamachowego.Koło zamachowe należy przykręcić prawie z taka sama siłą jak koło poruszające sie po asfalcie (okoo 90nM,docisk okoo 25nM) takie ramie spokojnie ci wystarczy. Z reszta spokojnie dasz rade poskładać.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Orome1
Początkujący
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Radom Płeć:
|
Wysłany: Nie 21:10, 19 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
montaż tylko kompletu , inaczej to nie ma sensu . poza tym mam do wymiany także wysprzęglik . jak wszystko zbiorę i zacznę robotę to postaram się robić w trakcie foto reportaż może innym się przyda . dzięki za rady.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
piotrek164
Dyskutant
Dołączył: 11 Lis 2007
Posty: 231
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Radom
|
Wysłany: Wto 21:14, 04 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
cArol napisał: | Dasz rade. w warunkach domowych, wszystko na spokojnie, zejdzie dłużej ale będzie zrobione(ale kanał to musi być) Ściągacz możne by się przydał ale bez niego tez sie da rozłączyć zawieszenie.Tak jak Zbig mówi wymienić symering na wale tez tak proponuje zrobić i poza tym jeszcze proponuje zamontować kompletne sprzęgło (łożysko,tarcza,docisk) i mieć spokój. Najwięcej kłopotu może ci sprawić wkładanie skrzyni ,wyjmowanie troszkę lzej idzie(to nie jest reguła) Jak będziesz zdecydowany na wymianę symeringu dobrze jest zaopatrzyć sie w dobre nasadki i jakies ramie 50cm do odkręcenia i przykręcenia koła zamachowego.Koło zamachowe należy przykręcić prawie z taka sama siłą jak koło poruszające sie po asfalcie (okoo 90nM,docisk okoo 25nM) takie ramie spokojnie ci wystarczy. Z reszta spokojnie dasz rade poskładać. |
zrobiłem to sam w płytkim kanale zajmuje to 2 dni spokojnej roboty po ok 6 godzin....................bez wyjmowania skrzyni ....stare dobre czasy i auto w kturym co kolwiek można zrobić samemu.....aaa dwa dni ręce domywałem hihihih pozdrawiam i współczuje wymiana w warsztacie nie powinna przekroczyć 300pln
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Orome1
Początkujący
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Radom Płeć:
|
Wysłany: Wto 21:48, 04 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
Sprzęgło wymienione , niestety w warsztacie u mechanika cena 250 PLN przy okazji sworznie wahaczy . A przy okazji szukania mechanika trafiałem do "tak renomowanych" że chcieli zdejmować sanki , wydech , a jeden stwierdził " tam się będzie wszystko rwało" . Cena 450 - 550 PLN. Takim specom powinno się tak jak lekarzom odbierać prawo wykonywania zawodu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
zbig
Stary wyjadacz alfaholik
Dołączył: 23 Cze 2008
Posty: 1400
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Radom Płeć:
|
Wysłany: Śro 11:00, 05 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
Wiesz Orome dużo jest takich ludzi co takim mechanikom ufa a pożniej:
płacz i płać
Audi a4 zrobi za 250-300 ale alfe 156 z tym samym zawieszeniem za 600 spece straszne
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|