Forum www.Alfa.Radom.pl - Radomski Klub Alfa Romeo Strona Główna

 Prośba o pomoc w sprawie 2.5 V6
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
cubixx
Gaduła
Gaduła



Dołączył: 17 Paź 2009
Posty: 390
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: RADOM
Płeć: Alfista

PostWysłany: Wto 9:48, 08 Cze 2010    Temat postu:

Po części zgodzę się z piotrkiem164 ale nie do końca.2,5l V6 ma niezłe osiągi jak i moc szczerze mówiąc ciężko znaleźć auto tej pojemności i takich osiągach(mówię o samochodach z tych lat produkcji jak i zbliżonej cenie).Wiele aut z o teoretycznie większą mocą i momentem nawet nie dobija do granicy 7sek. Owszem są auta szybsze mocniejsze ale zarazem i droższe.
Na AR nie zaoszczędzisz to fakt ale nie tylko na V6 ale i na TS-ach również.
Co do ceny części faktycznie niektóre są sporo droższe niż w innych autach ale również niektóre nie odbijają daleko od normalnych cen.Ceny poszczególnych części podałem na początku postu.
No cóż ale właśnie za to kochamy V6


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Czw 0:18, 10 Cze 2010    Temat postu:

Piotrze, co do wspomnianego momentu i osiągów,to powiem tak:
Moment, rzeczywiście może niższy i kilka Nm więcej napewno by nie zaszkodziło. Jednak nie wydaje mi się,aby temu silnikowi brakowało mocy...
Są silniki osiągające seryjnie wyższy stosunek mocy do pojemności,jednak trzeba pamiętać o ty, iż ten konkretny silnik był stworzony właśnie z myślą o 156 i specjalnie pod nią, co wydaje mi się ma duże znaczenie. Bo jeśli np. weźmiemy już ten sam silnik,ale w AR 166, podobno już możemy zauważyć ten brak momentu i może mocy,ze względu na masę auta. (choć mi się bardzo przyjemnie jeździło Wesoly )
Osiągi...kurcze, wydaje mi się,ze okolice 7s do setki,to w ogóle jest baaardzo przyjemny i dobry wynik...
A jeśli porównamy to z innymi markami, to od razu widzimy, że w zasadzie w tym przedziale silnikowym,to jedynie BMW jest w stanie
zagrozić Alfie... I moment 2,5 BMW jedynie o 23Nm wyższy...(wg. producentów)
Ale to jest oczywiście R6 BMW... i to też dopiero 2,5 ; 2,8.
A jeśli weźmiemy Audi jako kolejnego przedstawiciela klasy premium,to zauważymy,że dopiero nowszy 3,0 litrowy silnik ma polot do Alfy...
I weźmy pod uwagę jakie z tych aut możemy kupić za te pieniądze co Alfę... Porównując ceny części,też za wielkiej różnicy nie zobaczymy.
Ok, powiecie: BMW, Audi - czyli autach klasy premium,to i cena wyższa. I oczywiście,że tak jest, płaci się nie tylko za firmę i prestiż,ale i za jakość wykonania. i tego nikt raczej nie zarzuci tym marką większych braków pod tym względem,no poza jakimiś tam szczegółami.
Ale jaki inny samochód w podobnym przedziale cenowym zapewni nam takie wyposażenie, komfort, osiągi, stan auta..(ta sama cena,a o ile młodszy samochód), no i w przypadku V6 to brzmienie...

Co do kosztów po zakupie i kosztów eksploatacji. Jeśli ktoś się decyduje na silnik V6 to chyba powinien sobie zdawać sprawę,ze to nie VW Polo 1,0... I koszta są i będą dużo większe. I wydaje mi się,ze nie ma znaczenie czy to Alfa,czy inna marka. Im większy silnik tym większe koszta.
Jeśli ktoś dodatkowo chce LPG,to bez znaczenia jaka pojemność za sekwencje te 2000 wyłożyć trzeba.

I wszyscy mówią o drogich częściach do Alf.. Ale już o cenach np. do wspomnianego bmw,czy np. 'japończyków' to już tak sie nie mówi głośno...
Wiadomo,że do innych samochodów jest wiele całkiem niezłych zamienników i to jest kluczem,ale tu już chyba sama cena zakupu Alfy powinna troszkę to zrekompensować.
Bo o każdy samochód trzeba dbać jak się chce mieć sprawny pojazd. A jak się tego nie robi, to nie ma znaczenia jaki to jest samochód,bo w końcu padnie. Kwestią jest tylko to,ze niektóre samochody są bardziej odporne.
I tak jak Piotrze wspomniałeś, lepiej kupić tańszy samochód i zostawić sobie troszkę rezerwy finansowej na ewentualny wkład w nowe auto.
Choć co do ceny części to wiadomo,że inaczej odczuje się 1000,czy 1500zł włożonych w samochód gdy kupuje się go za 10 tyś,a inaczej,gdy kupuje się auto za np. 30 tyś.
I tu pojawia się kolejna kwestia.
Bo uważam,że Alfę przede wszystkim trzeba kupywać świadomie i trzeba Alfę znać i co najważniejsze alfę trzeba lubić. Po to,żeby o nią należycie dbać.
Bo jeśli ktoś kupi alfę tylko ze względu na niską cenę,to różnie to może być...


Jeeeeej... ale się nadrukowałem....
No ale to chyba raczej takie oczywiste rzeczy.

Pozdrawiam


Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Czw 1:13, 10 Cze 2010, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
piotrek164
Dyskutant
Dyskutant



Dołączył: 11 Lis 2007
Posty: 231
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Radom

PostWysłany: Śro 22:02, 23 Cze 2010    Temat postu:

no proszę wreszcie ktoś ma coś konkretnego !!! do powiedzenia duży szacun

co do mojej opinj jest ona subiektywna na maxa! i oderwana od konkurencji oraz porównuje 3.0 do 2,5 w różnych modelach AR, w mojej opinii z alf ogólnie dostępnych, to najlepszymi były 75 i 164 właśnie z silnikami 3.0 ( bez rozgraniczenia czy 24v czy 12v w wypadku 164)

a resztę...........pominę uczciwe osiągi itp .....generalnie duży plus

moje podejście do dużych pojemności bierze się z intensywnych zainteresowań i doświadczeń z silnikami z za oceanu np. 5,7 tpi itp itd w usa dostepne były w/w modele i cieszyły się dużym uznaniem np 75= Milano itp


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Pią 14:40, 02 Lip 2010    Temat postu:

Piotrze,oczywiście zgadam się z Twoją opinią, tak po prostu się rozpędziłem Wesoly (min. dlatego,ze i audi jest brane pod uwagę przy zakupie..)
Ale wydaje mi się,ze właśnie najgorsze w Alfach jest to,ze często kupuje się je pod wpływem emocji...
I zdarza się,że później ludzie płaczą hehe

A tak nawiasem, u mnie znowu psikus...
ponieważ niestety obecnie zakup auta u nas w domu nie zależy tylko ode mnie...(3 kierowców łącznie ) pewnego dnia przejeżdzając warszawską wstąpiliśmy do komisu,gdzie wcześniej wczesniej prezentowane alfy stoją (bo już 2 z nich stoją w jednym komisie) no i rzuciliśmy jeszcze okiem...
iiii stoi tam również 166 3,2Ti...
I co? Teraz chcą 166...Tylko silnik ich odstrasza... hehe

A tak w ogóle,to ja już sam nie wiem,jak to będzie z tą alfą u mnie..

Jednakże jakby nie było, w dalszym ciągu poszuje czarnej 156 2,5 SW Wesoly
Powrót do góry
szkodnik
Stary wyjadacz alfaholik
Stary wyjadacz alfaholik



Dołączył: 28 Sty 2009
Posty: 1142
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/5

Płeć: Alfista

PostWysłany: Pią 15:03, 02 Lip 2010    Temat postu:

aa ta za 30 pare

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Pią 15:11, 02 Lip 2010    Temat postu:

A no właśnie zapomniałem jeszcze dopisać,ze i cena też odstrasza trochę.. hehe
Bo właśnie o tą chodzi Wesoly


Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Pią 15:12, 02 Lip 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.Alfa.Radom.pl - Radomski Klub Alfa Romeo Strona Główna -> 147/156/166 Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
Strona 3 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
gRed v1.3 // Theme created by Sopel & Programosy
Regulamin