|
|
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Śro 18:55, 07 Kwi 2010 Temat postu: charakterystyka silnika 2.0 ts 16v |
|
|
witam wszzystkich, jestem nowy. autko to ar 156 2.0 ts z 99r. jako bardziej wtajemniczeni powiedzcie mi czy mam się czym przejmować, temat dotyczy silnika 2.0 ts 16v, mam wrazenie ze silniczek pod pełnym obciążeniem zwalnia nieco w okolicach 5000 rpm po czym od 5500 az do odciencia dostaje znowu ciągu. np jezeli na 2 biegu wcisne pedał przyspieszenia do oporu to sytuacja wyglada tak- do 3 tyś leniwi, po czym od tej granicy nagły przyrist momentu i ćiągnie pieknie do jakichś 4800. potem nieco słabnie przyśpieszenie i od 5500 odczuwalny wzrost przyśpieszenia, co to moze znaczyć taka szczelina w przyśpieszaniu? normalne to?
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
szkodnik
Stary wyjadacz alfaholik
Dołączył: 28 Sty 2009
Posty: 1142
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/5
Płeć:
|
Wysłany: Śro 19:22, 07 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
2.0 podobno narzekają na nie:)ale nie ja chyba to normalne ze po 3tys ciągnie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Czw 6:52, 08 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
hej, ja tez nienazekam, silnik pracuje ok, zero blłedów na egzaminerze, tylko zastanawia mnie ta mała inercja w okolicach 5tyś rpm, czy też odcuwasz wzrost przyśpieszenia od 5500rpm. czy ciągnie równo w cały zakresie obrotow, moj od 3do 5tyśidzie świetnie , potem lekka zadyszka i od 5,5tyś do odcinki idzie jeszcze lepiej, tylko co ta jest ta mała przerwa, dzieki za odp,
|
|
Powrót do góry |
|
|
zbig
Stary wyjadacz alfaholik
Dołączył: 23 Cze 2008
Posty: 1400
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Radom Płeć:
|
Wysłany: Czw 20:25, 08 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
Wydaje mi się że to tylko Twoje odczucie u mnie też jest jeszcze taki kopniaczek w okolicy 5500 obr/min co widać na wykresie. U mnie troszke brak Nm narazie nie wiem czego jest to przyczyna nie wymieniałem jeszcze przewodów i przepływki może dlatego.
[img]http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=13f1c85ba82326a5[/img]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez zbig dnia Czw 20:26, 08 Kwi 2010, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
szkodnik
Stary wyjadacz alfaholik
Dołączył: 28 Sty 2009
Posty: 1142
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/5
Płeć:
|
Wysłany: Czw 21:27, 08 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
swiece zmieniałem,i przewody i tak samo,przepływki tez niezmieniałem,ale katalizator sprawdz czy niebrzeczy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Nie 13:18, 11 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
jak wcześniej pisałem, (post się usuną niestety ), pokręciłem alfke dość intensywnie, i wiecie co ... pomogło, po harcach silnik jakby odzył i stał się bardzioej 'ostry'. ciągnie mocno i bez zająknięcia;) , moze coś się zawiesiło i po daniu dłuzszego wysiłku odwiesiło się, niewiem - alfa to samochó niezbadany:).
Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Pią 15:10, 16 Kwi 2010, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
szkodnik
Stary wyjadacz alfaholik
Dołączył: 28 Sty 2009
Posty: 1142
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/5
Płeć:
|
Wysłany: Nie 21:45, 11 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
moją tez jak tak przegonie to tez lepjiej,no bo alfa lubi szybką jazde:))
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
piotrek164
Dyskutant
Dołączył: 11 Lis 2007
Posty: 231
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Radom
|
Wysłany: Śro 20:09, 21 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
dawid napisał: | jak wcześniej pisałem, (post się usuną niestety ), pokręciłem alfke dość intensywnie, i wiecie co ... pomogło, po harcach silnik jakby odzył i stał się bardzioej 'ostry'. ciągnie mocno i bez zająknięcia;) , moze coś się zawiesiło i po daniu dłuzszego wysiłku odwiesiło się, niewiem - alfa to samochó niezbadany:). |
powodów może być wiele
dopalenie nagarów na zaworach = zwiększenie kompresji
adaptacja sterownika posiada funkcje zmiany parametrów wtrysku choć nie każdy.....
wypalenie osadów z katalizatora broń boże nie usuwać katalizatora zamienić zamiennikiem obecnie 200 350 pln cała historia z katalizatorem opisana w jednym moim poście kończy się to remontem głowicy.......
pod wpływem temperatury likwidują się zimne luty w elektronice i parametry wracają do normy......
a co do przepływomieży to tylko oryginalne lub oryginał bosch na resztę szkoda pieniędzy ....... kosztuje to wiele jak w ogóle Alfa ale jak nie mamy kasy to polecam Tico
sprawdzić działanie wariatora jeżeli na wolnych grzechocze jak diesel a powyżej 2250 cichnie to do regenarcji lub wymiany
i z tym sie zgodze Piotrze co do przepływomierzy... oryginal ew. bosh. i takie objawy jak wypisales dawid mialem w swojej 156 co powodowała je wlasnie przepływka
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Pon 14:36, 03 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
panowie , padł mi łącznik elastyczny wydechu, nie było zadnych oznak wcześniej, pewnego razu przy bardzo ostrym ruszaniu wielki świst gwizd i ryczenie padł ten łącznik , dosłownie się rozłożył, pewien fachman wspawał mi taką siatkę podobną do tego co było, ale pojawił się problem , samochód dostaje rezonansu przy około 2200 rpm, są to często uzywane obroty więc problem jest znaczny, jak mozna to usunąć i od czego to się wzieło, moze być tak ze ten nowy łącznik jest krzywo wspawany?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Loco_89
Stary wyjadacz alfaholik
Dołączył: 30 Sty 2010
Posty: 786
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Radom Płeć:
|
Wysłany: Pon 14:41, 03 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
Spróbuj może coś takiego [link widoczny dla zalogowanych]
Może po prostu to co Ci wspawał nie spełnia swojego zadania.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Pon 15:21, 03 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
właśnie coś takiego mam zamontowane, dodam jeszcze fakt ze po tym jak mi to wspawał , po rozgrzaniu silnika koncówka wydechu za bardzo wystaje, rezonans obniawia się brzeczeniem wydechu i osłabnięciem minimalnie silnika tylko w okolicach 2200rpm, u innych mechaników mowią ze to moze być wina kiepskiego łącznika, miał ktoś taki przypadek kiedyś?
Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Pon 15:30, 03 Maj 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
gRed v1.3 // Theme created by Sopel &
Programosy
|