Autor |
Wiadomość |
cubixx
Gaduła
Dołączył: 17 Paź 2009
Posty: 390
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: RADOM Płeć:
|
Wysłany: Śro 16:09, 23 Gru 2009 Temat postu: |
|
|
Kurde do mojej belli termostat jest jakby troszkę droższy ale mam nadzieje że jeszcze troszkę pocipi;-).Normalnie zima zabija moja piękność ale będziemy reanimować nie dam jej umrzeć nie zostawia się żołnierza na polu walki albo my albo zima któreś w końcu się skończy;-)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany: Śro 18:38, 23 Gru 2009 Temat postu: |
|
|
Pięknie napisane!!!!
Mam nadzieję że to zima się skończy nie my!
Trzymaj się ciepło tak jak moja 166 w ogrzewanym garażu!
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Śro 21:13, 23 Gru 2009 Temat postu: |
|
|
Też kiedyś martwiłem się że jeżdżę "niedogrzaną" Bellą (wg. wskazań w kabinie miałem temp. maksymalnie 70 stopni), pojechałem więc na wymianę termostatu, mechanik najpierw podpiął moją Alfę pod komputer i okazało się że temp. to równe 88 stopni. Zrezygnowałem więc z wymiany termostatu, potem przeczytałem gdzieś że jest to częsta usterka (lub też wada fabryczna) tego "gajgerka" na konsoli centralnej, który pokazuje temperaturę cieczy chłodzącej.
Więc może lepiej najpierw podpiąć samochód pod komputer zanim zdecydujecie się na wymianę termostatu.
|
|
Powrót do góry |
|
|
J0k3R
Administrator
Dołączył: 22 Kwi 2008
Posty: 1744
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Radom Płeć:
|
Wysłany: Śro 22:25, 23 Gru 2009 Temat postu: |
|
|
Dokładnie ostatnio też mi wyszło że wskaźnik przekłamuje, jutro będę wiedział coś więcej na ten temat...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
phantom71
Moderator
Dołączył: 09 Lis 2007
Posty: 605
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Radom Płeć:
|
Wysłany: Czw 8:41, 24 Gru 2009 Temat postu: |
|
|
wg mnie wskazóweczka łga jak cholera, sprawdzałem na interfejsie,
silnik temp 76,4 st., wskazówka coś pow. 50 st. termostat nowy, silnik dość czybko się nagrzewa. Spalanie w normie 9,5-10l/100km.
Kiedyś miałem spalanie 15 l/100km, w zbiorniku wir, wskaźnik ciężko szedł pow.50 st. Wg Unidiaga błąd sondy, cały czas bogato, komp dostawał info że silnik zimny i ładował ssanie, zresztą czuć było niedopaloną benzynkę. Na kompie nie pokazuje ci awarii termostatu, część mechaniczna. Po wymianie termostatu temp. ładnie pow 80 st, spalanie 10l/100km, sonda ładnie pracowała we wszystkich zakresach.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
szkodnik
Stary wyjadacz alfaholik
Dołączył: 28 Sty 2009
Posty: 1142
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/5
Płeć:
|
Wysłany: Sob 17:38, 16 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
ja juz po wymianie termostatu,i wskazówka najczesciej bywa na tej kresce pomiedzy 50 a 90,a nieraz co jakis czas dochodzi 90 i opada i tak co jakis czas,ale jest lepiej niz było
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Sob 21:16, 16 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
Ja również po wymianie i to już jakiś czas termostat Verneta, alfa szybciej łapie temperaturę niż przed wymianą u mnie podobnie ja u Ciebie wskazówka dochodzi do 90 stopni i opada nie utrzymuje się w miejscu(dodam jeszcze że chłodnica była odpowietrzana w trakcie wymiany płynu)dziś zamontowałem nowy czujnik w termostacie poczekam na rezultat czy wskazówka będzie się utrzymywać w okolicach 90 stopni
|
|
Powrót do góry |
|
|
SEBA-SB
Stały bywalec
Dołączył: 04 Sty 2010
Posty: 432
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
Płeć:
|
Wysłany: Sob 21:18, 16 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
to prawda że wskazówka wskazuje co innego a komputer co innego, więc nie zawsze termostat jest do wymiany. Ja niestety jestem w trakcie wymiany koszt to 110zl na 25-czerwca do 1.9JTD na dwa czujniki.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
J0k3R
Administrator
Dołączył: 22 Kwi 2008
Posty: 1744
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Radom Płeć:
|
Wysłany: Nie 2:42, 17 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
Sprawdzałem z Mariuszem i są przekłamania na wskaźniku w środku auta
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
szkodnik
Stary wyjadacz alfaholik
Dołączył: 28 Sty 2009
Posty: 1142
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/5
Płeć:
|
Wysłany: Nie 12:13, 17 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
moze i są przekłamania ale zdecydowanie u mnie temperatura sie zmieniła i spalanie mniejsze:)))vernet tez u mnie:)rado noi jak po wymianie czujnika?u mnie to napewno termostat ,bo teraz sekwencja szybciej przełacza mi sie:)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Nie 13:00, 17 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
Po zmianie czujnika podobnie podchodzi pod 90 stopni i opada
|
|
Powrót do góry |
|
|
zub86
Początkujący
Dołączył: 22 Paź 2008
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Radom Płeć:
|
Wysłany: Nie 13:43, 16 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
Witam mam taki problem, gdy odpalę na zimnym silniku temperatura wzrasta normalnie i osiąga prawie 90 stopni po czym gwałtownie wskazówka spada poniżej 70 i wtedy zaczyna się kwesta falujących obrotów, ale po jakimś czasie znowu nagrzeje się do 90 i wtedy nie falują.Wydaje mi się ze to może być wina czujnik temperatury gdyż podaje on sygnał do komputera o nie dogrzanym silniku i podaje większa mieszankę, przerabiał ktoś taki przypadek co robić od czego zacząć
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Śro 14:35, 19 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
dobrze działający termostat tak działa, u mnie nagrzewa się do nieco ponad 90 po czym sie otwiera i spada do 70-80 i tak się utrzymuje, jak falują ci obroty jezeli np wrzucisz na luz i spadają do 1200 i po chwili na 800 to jest ok, jezeli z 800 wzrastają ci na wyzsze to trzeba pod kompa sie podpiac,
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Śro 21:42, 01 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
Witam, też muszę wymienić termostat i mam parę pytań:
- ile kosztuje taka wymiana u mechanika
- ile wchodzi płyny chłodniczego do całego układu
- czy mogę wymienić go samemu
- i czy jak kupuje nowy termostat to czujnik jest już w nim zamontowany czy muszę dokupić albo wykorzystać stary?
Dzięki za odp. i pozdr.
Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Śro 21:46, 01 Gru 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Śro 22:33, 01 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
Tutaj masz opisaną wymianę termostatu:
[link widoczny dla zalogowanych]
- do całego układu wchodzi jakieś 7 litrów płynu (choć pewnie nie wejdzie tyle ponieważ nie cały uda się spuścić z układu)
-dasz radę wymienić wystarczy własny garaż
-w nowym termostacie nie masz czujnika, musisz wykorzystać ze starego a tak naprawdę najlepiej kupić nowy czujnik
|
|
Powrót do góry |
|
|
|